De sport(EN) vAN CROSSFIT

Olympische gewichtheffen
Olympische gewichtheffers zijn enkele van de meest explosieve, snelle krachtige atleten ter wereld. Deze sport vereist ook grote hoeveelheden coördinatie en nauwkeurigheid , mobiliteit en stabiliteit. Leer van ons hoe de unieke punten van deze sport ook jou kunnen helpen. Het leven vereist vanuit oudsher snelheid en kracht maar tegenwoordig is dit veelal onder ontwikkeld door onze ‘veilige wereld’, sporten in sportschool, yoga, zittend werk en de noodzaak lijkt te ontbreken. Als je het echt vertaald dan hebben we het nodig als we een sprintje moeten trekken voor een bus of  soepel springen over een hek.

Powerlifting
Als het gaat om absolute kracht, dan zijn powerlifters de sterkste atleten ter wereld. We gebruiken powerlifting om je te helpen kracht te ontwikkelen waar je het het meest nodig hebt namelijk bij  duwen, trekken, persen en dragen. Sterkte is net zo belangrijk voor een vrouw in haar jaren '60 als het is voor een elite hockey speler in training voor goud. Het is een remedie om onevenwichtigheden op te lossen of te verbeteren. Behoud van sterke botten , spieren en gewrichten houden je blessure vrij en voorkomt dat je een bot breekt als je valt.

Gymnastics
Turners zijn enkele van de sterkste atleten in de wereld, hun sterkte-gewichtsverhouding is ongeëvenaard door andere sporten. Ze hebben ook uitmuntende lichaamsbeheersing, zijn gespierd hebben uithoudingsvermogen, mobiliteit en flexibiliteit, coördinatie, balans en nauwkeurigheid.
Door de basisvormen hiervan te beoefenen helpt het ons ook op al die bovengenoemde punten. We zijn geboren turners, maar raken in het in de jaren ‘helaas’ kwijt. Wij helpen je naar het punt dat klimrekken weer leuk zijn. Als je de mogelijkheid om elementaire gymnastiek te doen verliest, verlies je de mogelijkheid om een goed leven te leiden. Hier is een voorbeeld: Een burpee is vrijwel alleen op de grond gaan liggen en dan weer snel opstaan. Iedereen moet in staat zijn om dit te doen. Als je valt moet je in staat zijn om weer op te staan. Als je deze kracht niet onderhoud dan heb je richting het ouder worden een probleem om vrij en onafhankelijk te kunnen leven. De gymnastiek die je nu doet voorspelt veel over later.

Hardlopen/Sprinten/Roeien
Hardlopen is waarschijnlijk de meest functionele beweging die je kunt doen. Hardlopen bouwt cardiovasculaire en cardiorespiratoire uithoudingsvermogen op. Ook roeien is een geweldige manier om hart- en uithoudingsvermogen op te bouwen, en macht in het lichaam te krijgen.